Bilka vil gøre Føtex kunsten efter: Sænker prisen på 5000 varer
I 2017 gennemførte Føtex den meget succesfulde "Føtæsk"-kampagne, hvor priserne på mere end 2000 dagligvarer blev sat ned.
Det skete for at konkurrere med discountkæderne, og for at ændre folks opfattelse af priserne i butikken.
Og nu vil Bilka gøre Føtex kunsten efter med kampagnen "Blå Lav Pris", hvor priserne bliver sat ned for 5000 nonfood-varer, hvilket skal kommunikeres ud via en generel reklameindsats.
Det skriver Dansk Handelsblad.
Det gennemgående for kampagnen bliver den blå farve, og til gengæld nedtones den klassiske gule tilbudsfarve.
– Der er en masse symbolik i at kommunikere “Blå Lav Pris”, da vi dels vil kommunikere lav pris og dels holde fast i Bilkas blå farve og dermed distancere os fra de gule tilbudspriser, siger Bilkas marketingchef, Tore Nederland.
Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement).